Klantervaringen:
Wat zeggen klanten over Anders & Doen:
De tekst die in het artikel staat die is geplaatst naar aanleiding van de training omgaan met emotie en agressie:
Het verheugt ons te melden dat onze teamleden van Schipper Security op 26 augustus actief deelnemen aan de training over agressie en het hanteren van ongewenst gedrag bij de Gemeente Veenendaal. De sessie kreeg een positieve respons en was een groot succes.
Het doel van deze training was om het zelfvertrouwen en de vaardigheden van onze medewerkers te versterken in het omgaan van complexe situaties rond agressie of ongewenst gedrag. We realiseren ons het belang van het waarborgen van een veilige en respectvolle omgeving voor iedereen. Daarom hebben we in deze scholing geïnvesteerd, zodat onze teams adequaat kunnen handelen in elke situatie.
Gedurende de training verkregen onze medewerkers inzicht in conflictbeheersing, leerden zij effectieve communicatiemethoden en strategieën om escalatie te mijden. Het begrijpen en beheren van emoties, assertief reageren en het toepassen van de-escalerende gesprekstechnieken stonden centraal. Ook werden er praktische oefeningen gedaan om deze technieken in real life situaties te gebruiken. En natuurlijk was er een verzorgde lunch tijdens de pauze!
We waarderen de inzet en bereidheid van alle betrokken medewerkers om zichzelf verder te ontwikkelen. We geloven sterk dat deze nieuwe vaardigheden zowel intern als in onze externe relaties een positief effect zullen hebben
Onze toewijding aan een veilige en respectvolle omgeving blijft onverminderd sterk!
Recentelijk heb ik Carmen ingezet als trainingsacteur en coach bij een opdracht. Doel was om onze ontwikkeltool De AmbitieMonitor in te zetten bij een ontwikkeltraject van een middelgroot bedrijf. Carmen trainde en coachte als acteur de leidinggevenden van het bedrijf in hun gesprekstechnieken. Dit deed ze fantastisch. Humor, confronteren, leren, spiegelen, complimenteren…. alles dat op dat moment nodig was zette Carmen in. Carmen is briljant in staat om exact aan te voelen wat de ander nodig heeft in zijn/haar leerproces en vertaalt dit direct in haar acteren.
Carmen Lopez-Brea heeft als Master of Action Learning tijdens ons jaarlijkse seminar 5x een workshop regietheater verzorgd voor 80 mensen per keer! Op deze dag stonden zij op een podium met een balie als décor en zenders om. Ondanks dat die setting dus grotesk was, wisten zij de vorm heel goed te raken en de doelen te halen. Toen aan het eind van iedere workshop er spontaan medewerkers zelf wilden ervaren, improviseerde zij direct een setting van een rollenspel.
Zij waren goed voorbereid. In het voortraject hebben wij uitgebreid gesproken, zijn zij bij een winkel binnengelopen , kreeg ik alle ruimte om het script aan te vullen met onze wensen en hebben we samen gerepeteerd.
De dames zijn toppers van actrices, met een gedegen voorbereiding en verstand van zaken. De reacties van de medewerkers zijn louter positief. Leerzaam en leuk is een veel gehoorde kreet.
Ik beveel ze dan ook, namens Beter Horen, van harte aan!
Lindhout schilder – en vastgoed onderhoud had Carmen ingehuurd om de voorlieden van een softskills training te voorzien via Bureau Onderhoud. Ik heb een leuke en leerzame training ervaren waarbij je op een prettige manier uit je comfortzone wordt gehaald.
Op 23 mei 2023 vond de kick-off plaats van het project Passende Zorg. Een inspirerende bijeenkomst waar kartrekkers en sponsors van de deelprojecten bij elkaar kwamen.
Het was tijdens deze middag niet alleen luisteren, maar vooral ook ‘doen’!
Carmen Lopez-Brea liet de deelnemers kennismaken met improvisatie toneel.
Carmen ging laagdrempelig en enthousiast te werk waardoor iedereen, en bij uitzondering ook echt iedereen, vol overgave meedeed met de leuke en actieve opgaven.
Carmen geeft je het gevoel dat alles wat je doet, goed is en het niet erg is, als het toevallig niet lukt. Dat mag en dat kan!
Een fijn mens met gevoel voor humor, die goed de verbinding weet te leggen tussen medewerkers en wat er speelt/besproken moet worden.
Even mogen proeven wat de Carmen zoal doet en hoe dat in het werk gaat. Wat een feestje en de energie die het oplevert. Geweldig gelachen in de ontspannen sfeer met elkaar en alle deelnemers super enthousiast.
Carmen laat zien wat ze allemaal in huis heeft om creatief en gedreven de techniek te beheersen en toch het denken los te laten.
In alle veiligheid met elkaar de grenzen van lekkere gekke situaties opzoeken.
Dus gewoon een aanrader!!! Helemaal goed Carmen!!! Dankjewel!
Peter Groen
GGZ
Vanuit Neerlands diep, de academie voor publieke bouw- en infrastructuurprojecten, hadden wij onze jaarlijkse terugkomdag. Met 12 projectmanagers hadden wij ervoor gekozen om ons eens helemaal los te maken van ppi planningen, ssk ramingen risicodossiers, beheersmaatregelen en ons te laten verleiden tot improviseren. Met Carmen als teamcoach hebben wij een top workshop gehad. Op heel subtiele wijze weet zij in de groep met diverse oefeningen een sfeer te creëren waarin het plezierig is samen te werken, met veel humor en je zodanig veilig te voelen dat je met de bagage die je al in huis hebt of wellicht meekrijgt uit je team voor praktisch alles een oplossing weet te vinden. Daarnaast maken sommige oefeningen je bewust waarom je op die manier juist reageert of functioneert. Carmen weet daarbij een veilige setting te creëren, dat mensen zich ook veilig voelen. Kortom een geslaagde bijeenkomst, het groepsgevoel weer even opgepoetst en voor mij als medeorganisator een mooie kans mijn eigen hobby, improvisatietoneel, voor het voetlicht van meerdere projectmanagers te brengen.
Peter v/d Vliet
Projectmanager
We were very pleased to make use of Carmen’s skills as trainingsacteur during the communication training for new employees at the ANWB Alarmcentrale.
The clients that they get in contact will often show some emotions and Carmen is capable of letting the employees experience this and give them feedback, so they are better prepaired for the job!
Ook wij kijken terug op een zeer geslaagde middag dat ging over pestgedrag en conflicten, waarin veel besproken is en een opening geboden is naar een heel belangrijke vervolgstap de dag erna. Ik wil jullie enorm bedanken voor de wijze waarop jullie het aangepakt hebben. Ik ben getuige geweest van een heel natuurlijke opbouw. Een opbouw, die onze studenten heeft doen open gaan en open staan voor elkaar. Wij willen graag wat meer ‘exposure’ geven aan deze geslaagde interventie en hebben zelfs plannen jullie in de eerste week van het volgende schooljaar voor niveau 2 uit te nodigen. Voor nu: nogmaals hartelijk bedankt en graag tot ziens!
Als assessment- en trainingsacteur heb ik Carmen leren kennen als een fijne, professionele partner die proactief meedenkt en gemakkelijk de vertaalslag maakt van competenties naar concreet gedrag. Wat ik erg fijn vind, is dat ze haar personages stevig maar vooral authentiek neerzet en daarmee een geloofwaardige gespreksbeleving kan bieden. Ze weet gedrag van mensen duidelijk, maar met respect, terug te koppelen en mensen daarmee een effectieve spiegel voor te houden.
Ik heb nogal de neiging om te kijken naar de wat moeilijkere en verdrietige dingen die er in mijn leven zijn geweest en die mocht ik bij Carmen ook benoemen en daar was ruimte voor. Carmen wist een heel fijne en veilige sfeer te scheppen waarin ik mijn verhaal kon doen. Ze wist de juiste vragen te stellen, luisterde naar me zonder oordeel en dat was zo fijn!
Maar wat ik nou zo fijn en verrassend vond, was dat Carmen doorvroeg waardoor er ook ruimte kwam voor blije, vrolijke en mooie herinneringen. Dat had nog niemand zo gedaan en gaf me het inzicht dat ik ook een hele mooie vrolijke en humorvolle kant heb, die niet gespeeld is, maar echt echt is!
Dat heeft me zoveel inzicht in mezelf gegeven dat ik me tijdens de sessie voelde groeien en dat dat inzicht ook is gebleven.
Dank je wel daarvoor, Carmen!