Bekijk het aanbod aan trainingen:
Het creëren van een aanspreekcultuur op de werkvloer
Elkaar kunnen aanspreken op de werkvloer is van groot belang voor je eigen ontwikkeling en die van anderen. Maar dat werkt pas als feedback op een zorgvuldige manier gegeven wordt en als de ontvanger en goed mee kan omgaan. Vinden jullie het moeilijk elkaar aan te spreken omdat de ander in de verdediging schiet? Dan is dit de juiste training voor het creëren van een aanspreekcultuur op de werkvloer. Je gaat feedback, zowel kritiek als complimenten op een effectieve manier geven. Zo verbetert jouw communicatie met anderen. Daarnaast ontvang je feedback op een positieve manier, zodat het je ook echt wat oplevert. Samenwerken wordt zo plezier en constructief.
Jouw resultaat
- Je spreek constructief aan en complimenteert
- Je gaat beter om met de reactie van de ander
- Je vraagt zelf feedback en gaat daar goed mee om
- Je hebt inzicht in belemmerende en helpende gedachten bij feedback geven en ontvangen
Voor wie
Deze training is geschikt voor iedereen die samenwerkt en meer uit de samenwerking wilt halen door open en transparant te communiceren. Maar dan wel op een manier die de samenwerking naar een hoger plan brengt.
Aanpak
Deze training wordt gegeven op basis van ervarend leren. Jouw leerdoelen vormen de leidraad voor de oefeningen die je gaat doen met een trainingsacteur. Dankzij het effect van ervarend leren ben je verzekerd van een blijvende gedragsverandering. Je leert echt anders om te gaan met spannende situaties zodat het makkelijker wordt om samen een aanspreekcultuur te creëren.
Duur van de training en prijzen
De trainingen worden geheel op maat gemaakt. Het ene bedrijf is het andere niet en dat maakt dat we in een intakegesprek gaan kijken waar de behoefte ligt en wat nodig is om een gewenst en blijvend resultaat te krijgen.
Omgaan met Agressie
Kom je in je werk soms agressieve mensen tegen? Vind je het lastig daar goed mee om te gaan? In deze training ontwikkel je kennis en vaardigheden die je helpen hier goed mee om te gaan, zodat je er later geen last hebt van wat jezelf hebt meegemaakt. Je krijgt inzicht in je eigen gedrag en je leert effectief te reageren op agressief gedrag. Hiermee voorkom je dat het helemaal uit de hand loopt. In deze training wordt gebruikt gemaakt van ervarend leren. Dit houdt in dat je gaat oefenen met een trainingsacteur. Je kunt hiermee specifieke situaties naspelen om te oefenen en te ontdekken wat het beste bij jou en de medewerkers past.
Jouw resultaat
- Je hebt inzicht in je emoties en bent je bewust van de invloed op je gedrag bij anderen.
- Je herkent agressie, zodat je passend reageert.
- Je kunt agressief gedrag in verschillende settings de-escaleren.
- Je bent in staat om een norm te stellen, geeft je grenzen aan en bewaakt deze.
- Je verlaagt spanning in lastige situaties en kunt deze lastige situatie bespreekbaar maken
Voor wie
Je werkt veel samen of spreekt dagelijks klanten persoonlijk of telefonisch. Je gaat regelmatig op bezoek bij mensen en bedrijven, hierbij heb je ook te maken met klachten, emoties en agressie. Je wilt daar goed mee omgaan, de situatie de-escaleren en onder controle houden.
Aanpak
Deze training wordt gegeven op basis van ervarend leren. Je gaat onder leiding van een ervaren trainer en een trainingsacteur aan de slag met je leerdoelen. De acteur zorgt voor een realistische oefensituatie en past beproefde theatertechnieken toe, waardoor je wordt uitgedaagd om een effectiever gedragsrepertoire te ontdekken en in te zetten. Dit is een zeer effectieve methode om de vaardigheden die je hebt geleerd, direct om te zetten in gedrag en beter om te leren gaan met agressie.
Duur van de training en prijzen
De trainingen worden geheel op maat gemaakt. Het ene bedrijf is het andere niet en dat maakt dat we in een intakegesprek gaan kijken waar de behoefte ligt en wat nodig is om een gewenst en blijvend resultaat te krijgen.
Het Gedragslab
In je werk zijn uitstekende communicatieve vaardigheden onmisbaar. Je wilt daarom graag over de juiste gesprekstechnieken en spreekvaardigheden beschikken. Daarnaast wil je goed kunnen luisteren. Goed luisteren werkt stimulerend voor je gesprekspartner en voorkomt misverstanden. Om deze gesprekstechnieken verder te professionaliseren is deze praktijkgerichte training de juiste keuze.
Jouw resultaat
- Je hebt inzicht in je stijl van communiceren en kunt deze aanpassen om je gewenste doel en resultaat te bereiken
- Je brengt je persoonlijke boodschap beter over
- Je houdt structuur en de regie in een gesprek en kunt actief luisteren
- Je begrijpt waarom communicatie soms stroef verloopt en kunt dit oplossen, door bijvoorbeeld meta-communicatie toe te passen of naar een ander niveau te schakelen
Voor wie
Iedereen die in zijn dagelijkse werkzaamheden prettige en doelgerichte gesprekken wil voeren.
Aanpak
Deze training wordt gegeven door middel van ervarend leren. De trainer besteedt hierbij veel aandacht aan die situaties die jij lastig vindt en jou belemmeren. Je brengt eigen praktijksituaties in en oefent hiermee. Dit wordt op individueel niveau geanalyseerd en geëvalueerd, zodat je je leerdoelen behaalt.
Duur van de training en prijzen
De trainingen worden geheel op maat gemaakt. Het ene bedrijf is het andere niet en dat maakt dat we in een intakegesprek gaan kijken waar de behoefte ligt en wat nodig is om een gewenst en blijvend resultaat te krijgen.